donderdag 11 januari 2018

Speaker Henk Borgmeijer waar fenomeen bij hardlopen

Henk Borgmeijer
WINTERSWIJK - Hij reist graag vanuit Dalfsen naar de Achterhoek om daar hardloopwedstrijdjes aan elkaar te praten. Henk Borgmeijer (73) is inmiddels een vertrouwde stem bij menig loopje in de oostelijke Achterhoek. De voormalig voetballer van vv Hattem, langeafstandsloper en jeugdtrainer bij atletiekvereniging De Gemzen is in de loop der jaren door zijn niet-aflatende woordenstroom en gedetailleerde kennis tot een waar speakerfenomeen uitgegroeid. Zondag 14 januari zal hij de KroeseWevers Cross van Archeus in Winterswijk weer van zijn welbekende commentaar voorzien.

Humor, enthousiasme, maar zeker ook serieuze woorden en actuele nieuwsthema’s rollen in een niet aflatende stroom uit zijn mond. Henk Borgmeijer pakte in heel Nederland de microfoon om wedstrijden aan elkaar te praten. Sinds 1980 reist Henk vanuit Dalfsen het hele land door. Weg-, baan-, veld-, indoor- en outdoorwedstrijden. Van pupillen t/m NK`s voor senioren en veteranen. Van Kerkrade tot Ulrum, van Neeltje Jans tot aan Winterswijk.  De speaker staat bekend om zijn grondige voorbereiding en zijn grote kennis over de deelnemende atleten, van wie hij veel prestaties en tijden uit het blote hoofd kan opratelen.

“Met heel veel plezier voorzie ik wedstrijden van commentaar, maar ik zeg er altijd bij:  het is geen verdienste, het overkomt je. Vooral je gezondheid speelt daarin een heel grote rol. Als die in vorm blijft dan heb je het geluk aan je zijde en eigenlijk geldt dat ook voor atleten. Gezondheid en goede mentaliteit zijn voor mij de belangrijkste voedingsstoffen om te presteren. Bovendien is het altijd prettig om met atleten en mensen die de atletiek een warm hart toedragen samen te werken.”

“Als ik 14 januari ‘s ochtends vroeg (de vorige editie met sneeuw en zeer gladde wegen) naar Winterswijk rij, dan ben ik licht gespannen en denk ik: waarmee ben je toch bezig? Maar als ik diezelfde dag fluitend terugrijd naar Dalfsen dan voel ik me als God in Frankrijk en in de Achterhoek.......en denk: als ik gezond mag blijven hopelijk 2019 weer naar Winterswijk! Want winnen doe je met z’n allen. Een uitspraak van Johan Cruijff”, aldus een enthousiaste Henk Borgmeijer die nu al zin heeft in zondag 14 januari.

Geen opmerkingen: