zondag 20 september 2020

Verslag en uitslagen van de 8e Rutbeek triathlon in Enschede

De startlocatie van de Rutbeek triathlon
Triathlon in 2020!

Lange tijd leek het erop dat er in 2020 geen wedstrijden georganiseerd zouden worden.
Vanaf september waren er weer mogelijkheden en triatlon Twente schreef een wedstrijd uit, uiteraard binnen de regels. Vandaag was het zover, na een zomer trainen zonder een echt doel, kwam het er toch van: de triatlon in het Rutbeek ging door, in een aangepaste versie. 1 afstand voor de volwassenen en 1 voor de jeugd. (1/8 en 1/16). De start ging niet zoals normaal iedereen in 1x weg maar elke 20sec 1 atleet. Dit was zeer goed georganiseerd en een dergelijke manier van starten zou best vaker kunnen.

Mijn starttijd was exact om 12.15 uur, waar ik blij mee ben. Ik ben niet zo'n ochtend sporter en van kou moet ik ook niks hebben. Het zwemmen ging gelijk goed en ik kon goed doorhalen. Na 440 meter klok ik 8.13 minuten en dat is voor mij op dit moment een goede tijd. Ik probeer mijn wetsuite uit trekken maar dit wil niet en vraag aan iemand om mij te helpen, gelukkig kreeg hij de rits snel los. De wissel duurt 2.56 minuten en het fietsen is begonnen. Er moeten 3 ronden van 6.5 kilometer gefietst worden. De overgang gaat beter dan ik had verwacht. Het fietsen gaat niet hard genoeg maar voor mij ook niet slecht, je wilt altijd beter natuurlijk. De afstand is 20.50 kilometer en de fietstijd 36.39 minuten. De wissel fietsen/lopen gaat in 57 seconden en het lopen gaat gelijk goed. Het loopparcours is alles behalve makkelijk. Veel mul zand gravel en gras met af en toe asfalt. De looptijd is 23.32 minuten, gezien de omstandigheden prima. De eindtijd is 1.12.19 uur en is goed voor 99ste plek van de 214 finishers. Het was een mooie sportdag in alle opzichten, de organisatie was top en ik hoop volgend jaar weer mee te doen.



Gerben Duenk

Geen opmerkingen: