zaterdag 20 september 2008

Prachtige prestatie van Henk Mengers

Loopvrienden en vriendinnen,


Zoals de meeste van jullie wel weten, was voor dit najaar mijn doel, een halve onder de 1.30. Enkele weken geleden heb ik met diverse AVA hazen, dit doel in Warnsveld geprobeerd te bereiken.

Afgelopen week leek het erop dat er dit weekend weinig wind zou zijn, dus ik op de site van Geert kijken of ik nog een mooie halve in de buurt kon vinden. Mijn keus is gevallen op Schermbeck in Duitsland. Een mooie loop door de bossen (80% goed te lopen bospaden). Ze hadden het parcours dit jaar exact laten nameten, wat ook voor een recordpoging wel belangrijk is. Ik heb op mijn hartslag gelopen, en dit goed opgebouwd. De tussentijden waren steeds enkele seconden boven de richttijd, dus de laatste 3 km moest er nog flink aan getrokken worden. Maar het is gelukt: De eindtijd 1.29.30 is fantastisch. Een 25e plaats van de ruim 500 lopers (m/v)

Marathonners een goede reis naar Berlijn, en veel succes en plezier gewenst!

Heinrich Mengers

Geen opmerkingen: