zondag 8 april 2012

Verslag van de 21e Paasloop in Lichtenvoorde

Lars Duistermaat
Duistermaat test zich met tweede plek achter Justin Meerenburgh in Paasloop Lichtenvoorde

LICHTENVOORDE – De jaarlijkse Paasloop in Lichtenvoorde werd zondagochtend een prooi voor Justin Meerenburgh van de Liemers op de vijf kilometer. Justin is woonachtig in Arnhem en noteerde 16.16 minuten. Samen met Lars Duistermaat van Archeus uit Winterswijk ging het duo stevig van start. Direct na de start ontstond er al een gaatje op de achtervolgers, Arjen Weijenborg uit Lichtenvoorde en Gerben Schreurs van Archeus uit Winterswijk. De tweede plek ging naar Lars Duistermaat in 16.34 minuten. Lars Duistermaat opperde na afloop dat hij prima tevreden was met zijn test in Lichtenvoorde. ’’Na het keerpunt kreeg Justin een voorsprong en liep langzaam van mij weg. Het ontstane gaatje met Gerben Schreurs die de derde plek later opeiste, bleef gelijk. Arjen werd vierde. Zelf heb ik  twee weken wat last gehad van mijn kuit. Vervelend was het dat ik nog een lichte griep er achteraan kreeg. In de Paasloop was het een mooie test voor mij om nu eens te kijken hoe het er nu voorstaat. Ik was uiterst tevreden met mijn eindtijd en de klassering. Nu is het hard trainen om me voor te bereiden op de tien kilometer in Enschede over twee weken. Gerben Schreurs uit Enschede, lid van Archeus uit Winterswijk noteerde een derde tijd over de vijf kilometer van 16.54 minuten.

Bij de vrouwen won Diana Golek in 19.14 minuten met in haar kielzog Katja Demkes van AVA’70 die 20.19 minuten noteerde. Heidie Jentink uit Aalten werd derde in 21.29 minuten. Op de tien kilometer heerste Adriaan van den Eelaart uit Gorssel. Hij wist een winnende tijd van 37.08 minuten te noteren. Op de tweede plek was het Remi Rondeel uit Zelhem die 37.19 minuten op de klokken bracht. De survivalrunner bleef de nummer drie Raymond Schuurman uit Dinxperlo die 39.02 klokte ruim voor. De atletiektrainer van Argo, Stefan Scanu werd vierde op de tien kilometer in zijn eigen woonplaats met een tijd van 39.30 minuten. Bij de vrouwen was het Angelien Rietburg uit Vragender die won in 43.57 minuten. De Paasloop werd georganiseerd door lopersgroep 90 uit Lichtenvoorde.
vlnr Lars Duistermaat, Justin Meerenburgh en Gerben Schreurs
vlnr Katja Demkes, Diana Golek en Heidie Jentink

Geen opmerkingen: