zaterdag 2 maart 2019

Gert-Jan Wassink: Niet Rotterdam maar Düsseldorf

Gert-Jan Wassink
Begin januari deelde ik met jullie dat ik in voorbereiding was op de Rotterdam Marathon. Dat was ik ook. Toch ga ik hem niet lopen. Geen marathon dus? Ja zeker wel! Het is echter een ‘change of plans’ geworden. Ik heb besloten om niet op 7 april in Rotterdam te gaan lopen, maar drie weken later op zondag 28 april in de Marathon Düsseldorf te starten.

Waarom dan Düsseldorf? Daar heb ik voor gekozen omdat het deelnemersveld er beter is voor mij. Qua groepen komt dat beter uit. In Rotterdam zou ik juist een beetje tussen die groepen in zwemmen. Dan heb je niet echt een goed aantal deelnemers bij elkaar waarmee je samen kunt lopen. Dat scheelt natuurlijk en dat heb ik in Düsseldorf hopelijk wel.

Het leuke aan de Duitse marathon is ook zeker dat er meerdere Nederlanders aan de start zullen komen. Zo kunnen we ook een heel mooie strijd krijgen tussen de Duitsers en Nederlands. Daarmee denk ik dat het ook een heel goede wedstrijd gaat worden. Het is dus ook drie weken later, waardoor ik nog iets meer ruimte en tijd heb om mezelf nog op te trainen

Voor wat betreft die trainingen; de afgelopen weken zijn erg goed gegaan qua training. Ik heb heel goed de balans kunnen vinden tussen training en rust. Daarmee heb ik bijvoorbeeld afgelopen zaterdag in de ochtend eerst al iets minder gedaan in een training en in de middag rust genomen, waarna ik zondag een heel goede training heb kunnen draaien. Het gaat momenteel dus lekker. 

Gert-Jan

Geen opmerkingen: