zondag 27 december 2020

Onverwachts bezoek

Erwin en Luuk

Vandaag 27 december 2020 zijn Bjōrn en ik 12,5 jaar getrouwd. Ook viert Bjōrn zijn 44e verjaardag. Helaas kunnen we dit niet uitgebreid vieren vanwege de Corona. Niet dat ik het erg vind. Het kost alleen maar geld. En dat geld geven we toch liever uit aan sport artikelen. Visite verwachten we dus ook niet. Toch komen er nog mensen aan de deur om ons te feliciteren. Hartstikke leuk. Ook is het buiten versierd.

Rond 14:30 uur wordt er wel honderd keer op de bel gedrukt. Kris zegt: er is iemand aan de deur. Ik zeg ga kijken dan. De felicitatie dienst staat voor de deur. Het zijn niemand minder dan Erwin Wamelink en Luuk te Brake. Ze hebben hun zondagse kleding er speciaal voor aangetrokken. Mooi in sporttenue. Ilse, de vriendin van Luuk heeft ze in Lievelde afgezet met de bedoeling dat ze lopend teruggaan naar Aalten. Zo heeft Ilse ook wat tijd voor zichzelf, wat ze zeker nodig heeft met deze wilde, stoere, lompe, onbenullige man.

Zoals jullie allemaal wel weten, zit er toch niemand op bezoek van deze twee te wachten. Met veel bombarie en lawaai komen ze binnen stormen, want ooh wat is het koud buiten met storm Bella. Ondertussen komen er steeds meer buren naar buiten die op het lawaai afkomen. Ik bied alvast mijn excuses aan dat hun middag rust verstoord is. Bjōrn heeft de verkleumde jongens ondertussen koffie aangeboden. Ik zie dat Erwin liever wat anders wil. Ik vraag of ze niet liever een biertje willen drinken? Ik breng ze dan later wel naar huis. Luuk en Erwin kijken elkaar aan en besluiten het dan toch maar bij koffie en taart te houden.

De stoere praatjes beginnen alweer. Om 15:00 uur is het dan toch tijd om richting Aalten te gaan, omdat het anders te donker wordt. Ze willen een rustig duurloopje naar Aalten doen van 4 minuut de kilometer. Het is ongeveer 10 kilometer en dat willen ze toch wel binnen 38 minuten rennen. Dan zijn ze nog voor het donker terug. Lekker joggen noemen ze dat ook nog. Erwin denkt dat 36 minuten ook nog wel haalbaar is, maar Luuk vind dat ze het rustig aan moeten doen in de storm. Ze hebben namelijk de hele weg storm Bella voor. Toch nog vier keer gevraagd of ik ze niet weg zou moeten brengen. Je zag ze twijfelen, maar dan wordt het zeker doorverteld bij Ava en dat kan toch echt niet. Ze hebben een reputatie hoog te houden. Uiteindelijk ze de deur uitgewerkt en ze succes en sterkte gewenst met de terug reis. Bikkels Bunt ze. Erwin en Luuk bedankt voor het mooie cadeautje en voor jullie leuke verrassingsbezoekje. Jullie zijn een leuk en welkom lichtpuntje in deze Corona crisis.

Groeten Katja Demkes

Geen opmerkingen: