woensdag 5 februari 2014

Wedstrijd souvenirs

mijn hardloop t-shirts

Een doosje eieren, bloemen, een kurkentrekker, handdoeken, bier, kortings- of waardebonnen, medailles, sokken, bekers, oorkondes, een pot honing, brood, een zakmes, een taart of een petje. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik ben er na een wedstrijd wel eens mee thuis gekomen. Af en toe moet ik mijn hardloopkleren in de kast weer op de goede plaats leggen en dan vallen mij altijd de tientallen hardloop shirts op die ik heb. Een heel aantal jaren geleden kreeg je bij veel hardloopwedstrijden dan ook een hardloop t-shirt als souvenir. 

Tegenwoordig wordt het steeds minder en krijg je bij veel wedstrijden zelfs niets meer. Niet dat dat erg is maar ik vind het toch wel een mooi aandenken aan de wedstrijd waar je aan deelgenomen hebt. Het trotse ben ik nog altijd op mijn shirt van de Rotterdam Marathon uit 1995 en vind ik het nog altijd jammer dat ik het shirt na die tijd bij verschillende trainingen gedragen heb. Verder hecht ik er niet zoveel waarde aan maar misschien is dat bij jullie anders en namen jullie ook nog wel eens andere dingen mee naar huis? 

1 opmerking:

Anoniem zei

Na de Keiloop van 2011 kreeg ik een mok en na de Keiloop van 2013 kreeg ik een sleutelhanger annex opener.
De doos met eieren vind ik nog steeds het leukste geschenk en het meest dierbaar is mijn Marikenloop shirt van 2012.
Voor komende Marikenloop heb ik weer een shirt bijbesteld, een loopshirt heb ik nog nooit gekregen als aandenken.

Groeten Anja Hoogerbrug

Ps. Bij de GTM van 2012 kreeg ik een waardebon van slagerij Gleis. Ik was toen laatste dame op de vijf kilometer....