vrijdag 2 januari 2015

Terugblik op het jaar 2014

Nederlands Kampioen met de Zorgmarathon
Vrijdag 26 september is mijn sportmoment van het jaar 2014. Op die dag won het team met medewerkers en vrijwilligers van mijn werkgever Estinea met grote voorsprong de Zorgmarathon op Papendal. Het is een zeer goede prestatie als je bedenkt dat er maar liefst 1.700 werknemers uit de zorg en zo'n kleine 200 teams deelnemen en dat de titel het Nederlands Kampioenschap opleverde. De zorgmarathon is een groots evenement binnen de sector Zorg & Welzijn en een estafetteloop waarbij teams van maximaal 10 lopers de uitdaging aan gaan om samen 42 kilometer en 195 meter te lopen. Erwin, Wim B, Frank, Holmer, Roy, Andre en Wim J waren mijn medelopers!

Dit jaar heb ik maar drie wedstrijden in het buitenland (Citylauf en Sylvesterlauf in Bocholt en de Volkslauf in Raesfeld)) gelopen en dat is in jaren niet zo weinig geweest. Aan het eind van het jaar staan er toch weer 24 wedstrijden op mijn lijst en dat is precies het gemiddelde (2 in de maand) dat ik probeer aan te houden. De wedstrijden in de vakantie heb ik, onder erg zomerse omstandigheden, in Delft en Maasdijk gelopen. 

Mijn doel voor het jaar 2014 op de 5 kilometer had ik op 19,40 minuten gesteld en hier kon ik maar liefst zes keer aan voldoen, al was de beste 5 kilometer maar 8 seconden sneller (Citylauf Bocholt 19.32 min, 5x5 Estafette Doetinchem 19.33 min, Gerard Tebroke Memorial 19.38 min, Boekelder Cross 19.38 min, Sylvesterlauf Bocholt (D) 19,38 min en de Kramp Run in Varsseveld 19.40 minuten). Het doel voor de 10 kilometer, een tijd onder de 41.22 minuten (PR 50+), heb ik niet gehaald, al moet ik er bij vermelden dat ik maar één 10 kilometer heb gelopen (Volkslauf Raesfeld 42.22 min). Dezelfde doelen durf ik ook in 2015 te stellen en met de halve marathon in Venlo wil ik onder de 1:44:44 over de finish komen.

Op de valreep loop ik tijdens de Sylvesterloop in Bocholt (D) op Oudejaarsdag mijn 600e wedstrijd, een mooi aantal en ik hoop er nog verschillende wedstrijden aan toe te voegen. Wat de bezoekersaantallen van mijn site betreft, deze lopen nog steeds op. Het afgelopen jaar namen ruim 260.000 mensen (185.000 in 2013) een kijkje en ook het toesturen van foto's en verslagen neemt toe. Schroom ook niet om dit te (blijven) doen. Ik hoop dat we samen weer een prachtig en blessurevrij hardloop jaar mogen hebben!

Geen opmerkingen: