zaterdag 19 november 2016

Aalten 3e Boekeldercross 5 km - 20.16 min - 3e plaats M50

In de richting van de Grevinkweg
Vandaag ben ik van plan om iets sneller te starten dan een week geleden en dan kijk ik wel hoe lang ik het kan volhouden. De eerste kilometer levert dan ook een kleine zes seconden winst op. In de buurt van de vijver gaat Rudi Spekschoor voor me onderuit maar krabbelt snel weer op. Ik vind het parcours ook wat drassiger en natter dan een week geleden maar verder is het goed te lopen.

Na ongeveer anderhalve kilometer gaat Rinke ter Haar me al voorbij, terwijl we een week geleden er al drie kilometer hadden opzitten toen hij me inhaalde. Loopt hij nu zo goed of ben ik niet in beste doen, vraag ik me gelijk af. Toch blijf ik steeds op een meter of tien van hem lopen en dan stelt me enigszins gerust. Net voor het pad naar de Romienendijk gaat er voor de tweede keer, net voor me iemand onderuit, maar ook hier gaat gelukkig alles goed.

Rinke nader ik weer tot op vijf meter als we het laatste pad langs de slootkant ingaan en zo'n 150 meter voor de finish kan ik hem zelfs voorbij gaan. Gelijk pak ik nog twee man, waaronder clubgenoot Herbert ter Maat maar ik zie pas na de finish dat hij het is. Aan een AVA'70 shirt herken je toch eerder een clubgenoot en aan iemand die in een blauw shirt loopt zit je daar niet direct aan te denken.

Ik ben maar liefst 22 seconden (20.16 minuten) sneller dan een week eerder en jammer dat de tijdsregistratie niet helemaal goed functioneerde. Werden in de eerste twee weken de netto tijden nog aangehouden nu komt de bruto tijd in de uitslagen te staan. Volgens goed ingewijde bronnen had ik er dan zelfs nog zeven seconden meer afgelopen! Mijn oudste zoon Tom is me beide keren nog zo'n 15 a 20 seconden te snel af en is op dit moment dan ook te sterk voor mij.

Geen opmerkingen: