zaterdag 5 november 2016

Talent Ibrahim Abdi Ali uit Groenlo wil zijn idool Mo Farah achterna

Ibrahim Abdi Ali voelt zich thuis bij Top Team Hanzesport, de 15 jarige Somaliër geldt als een groot talent (foto Theo Kock)
Ibrahim Abdi Ali loopt hard, héél hard. Het talent van Top Team Hanzesport is pas 15, heeft Somalische roots, veel discipline én een enorme dosis talent. Ibrahim Abdi Ali kan weer lachen. Na twee weken ziek te zijn geweest, mocht de atleet van Top Team Hanzesport eindelijk weer trainen. Een half uurtje hardlopen, zijn lust en zijn leven. „Ik ben na onze verhuizing naar Groenlo gaan kijken bij de Lopersvereniging hier, nu twee jaar geleden”, vertelt de uit Somalië afkomstige vluchteling. 

Hij verliet met zijn familie het land vanwege de burgeroorlog die er woedt. Het gezin belandde in Dronten en daarna in de Achterhoek. In Groenlo zagen ze al snel dat ze met een talent van doen hadden. Abdi Ali werd gewezen op Top Team Hanzesport in Zutphen. „Ik had nog nooit een atletiekbaan in het echt gezien, wist niet eens hoe lang die was.” Nu focust de atleet zich op de trainingen en de komende wedstrijden. „Ik loop deze winter onder meer de Warandeloop in Tilburg en nog een aantal crosses. Ik hoop, als ik een Nederlands paspoort heb, in maart aan het NK cross mee te doen.” (bron)

Geen opmerkingen: