dinsdag 14 augustus 2012

Verslag van de 1e Twee Bruggenloop in Winterswijk - deel 1

Mark te Brake
Mark te Brake zegeviert in 1e editie Twee Bruggenloop Winterswijk

Door Benno Stevering

WINTERSWIJK –  Mark te Brake uit Aalten voelde zich dinsdagavond bijzonder sterk op de zes kilometer. Hij zegevierde in 20.38 minuten. De lange atleet van AVA’70 klokte onlangs al een snelle drie kilometer op de baan in 8.55 minuten. ‘’Ik startte deze wedstrijd als training ontspannen in de eerste twee kilometer, maar kon aardig doortrekken. Het ging steeds harder en wist van kop af aan de wedstrijd te bepalen. Een mooie opsteker. Mijn volgende doel is om de vijf kilometer op de baan onder de zestien minuten te lopen. Daarna mag het crossseizoen voor mij beginnen!’’  De 15-jarige David Spiro van Archeus uit Winterswijk, trok flink van leer en achterhaalde na drie kilometer clubgenoot Wouter Vreman en werd tweede in 21.13 minuten. ‘’In Aalten was ik qua tijd sneller. Ik denk dat ik net iets teveel heb gedaan de afgelopen tijd. Wel is het goed ervaring op te doen en de krachten goed te verdelen. In juni wacht me het NK junioren 3 km.’’ Wouter Vreman beaamde dat zijn foute tactiek waardoor verval optrad, te wijten aan een te harde start.  Voor de winnares bij de vrouwen, triatlete Dorothé Vrieze uit Zelhem brak de rappe start niet op. ‘’Ik wist koploopster Cindy Brussé na drie kilometer te achterhalen en won in 23.52 minuten. Na goede klasseringen  in Italie, Bocholt en Didam richt ik me op de triatlon van Doetinchem.’’ Cindy was content met haar tweede klassering. Onlangs werd zij derde overall in het BSC sprint survivalcircuit. Wel won ze de triatlon van Westervoort en Hengelo. In Didam pakte ze een derde klassering. Astrid van Velden uit Hardenberg, winnares van de Zomeravondloop in Winterswijk moest nu genoegen nemen met een derde klassering. De 384 deelnemers werden via een prachtig vlak parcours langs de Slingeplas via de camping geleid waar start en finish plaats vonden. De bijzonder succesvolle en sfeervolle  1e editie van de Twee Bruggenloop werd georganiseerd door atletiekvereniging AVA’70 in samenwerking met camping De Twee Bruggen. De campinggasten waren massaal uitgelopen en velen hadden zich ook ingeschreven voor deze unieke loop. Petje af voor de organisatie. 

Geen opmerkingen: