zaterdag 5 december 2015

Hij die niet opgeeft, wint altijd

De 17- jarige Bob te Lindert is een veelbelovend talent in de atletiek. Als lid van het Argo Top Team heeft hij mooie successen behaald. Tijd om eens nader kennis te maken met deze jonge Achterhoeker.

Door José Abbink.

“Ik werd zeventien jaar geleden geboren in Doetinchem, en woon samen met mijn ouders, tweelingbroer en oudere broer in Heelweg,” vertelt Bob.” Mijn lagere school tijd heb ik doorlopen op Nijman- IJzevoorde. Ik heb daarna gekozen voor een opleiding plantenteelt op het AOC. Momenteel volg ik een studie werktuigbouwkunde en zit nu in het tweede jaar. De combinatie training/studie is te doen. Ik heb een sport regeling op school, dat wil zeggen dat ik eerder vrij kan krijgen als het nodig is voor trainingen of wedstrijden. Momenteel loop ik stage, en ook daar kan ik indien nodig aangepaste werktijden krijgen.”

 “Mijn talent is ontdekt tijdens de Kramp run in 2012. Ik werd derde op de afstand van twee kilometer. Ik kwam in gesprek met Rens Houwer, toploper bij Argo. Hij vertelde mij over deze atletiekvereniging, en vroeg of ik een keer wilde komen kijken. Dat heb ik gedaan, en ben lid geworden bij Argo in Doetinchem.”

Bob legt uit hoe zijn trainingen er uit zien. “Gemiddeld train ik zes keer in de week. Drie trainingen van anderhalf uur bij Argo, één keer een training bij een fysiotherapeut, en in de winter train ik twee dagen in de maand met de MiLa ( midden- en lange afstand) selectie Junioren, onder leiding van Grete Koens, een voormalig Nederlands atlete.”

 “Het mooiste wat ik tot nu toe bereikt heb is Nederlands kampioen worden op de drieduizend meter indoor in 2015,” aldus Bob. “Ik ben trots op mijn gouden medaille.” Op de vraag of Bob nog rituelen heeft voor een wedstrijd , antwoordt hij; “ Ik eet de ochtend voor de wedstrijd meestal een bord Brinta, en zorg dat ik genoeg rust heb gehad. Mijn voedingspatroon is verder ook heel normaal en verantwoord. Alcohol drink ik ook niet.”

“Er zijn veel hardlopers waar ik bewondering voor heb. Ik heb geen echte held of heldin, maar ik heb veel belangstelling voor Gert-Jan Wassink. Hij komt uit dezelfde buurt als ik, en zijn ouders wonen er nog steeds. Ook heeft Gert-Jan bij Argo getraind. In de toekomst zou ik erg graag Nederland willen vertegenwoordigen bij grote internationale wedstrijden. Mijn grote droom is natuurlijk om uit te kunnen komen op de vijftienhonderd of vijfduizend meter op de Olympische spelen.”

“Ruim twee maanden geleden is een vriend van mij en tevens Argo Top Team atleet Nieck-Jan Gal overleden. Zijn motto is altijd geweest “ Hij die niet opgeeft wint altijd” Met deze mooie gedachte ga ik nu verder” aldus Bob.

1 opmerking:

Tom zei

Met een foto van een Trackmeeting in Utrecht.