zondag 6 december 2015

's-Heerenberg 20e Montferland Run - 7,5 km - 30,53 min - 26e plaats

Ongeveer halverwege de wedstrijd staat de Kiekjesdief te fotograferen
Een 26e plaats in het eindklassement van 1.316 gefinishte atleten is een goede prestatie en ik ben dan ook tevreden over de 20e Montferland Run. Voor de vijfde week op rij doe ik mee aan een wedstrijd en heb me, via mijn werkgever Estinea, ingeschreven voor de 7,5 kilometer. Als ik de tijden van de vijf kilometer van de Boekelder Cross vergelijk, dan zal een tijd van net boven de 31 minuten mogelijk kunnen zijn, als alles naar wens verloopt.

Estinea heeft ook aan de Zeddamseweg in 's-Heerenberg een locatie en we maken hier dankbaar gebruik van. We hebben een prachtige ruime kleedgelegenheid en een kopje koffie onderuit in een bankstel drinken komt ook niet altijd voor bij een wedstrijd. Er kan zelfs nog gedoucht worden! Bedankt Yvonne voor het regelen en de gastvrijheid.

Een kwartier voor aanvang zie ik dat het startgebied al aardig vol begint te lopen en dat vind ik altijd één van de mindere dingen bij dit soort grotere wedstrijden. Het is vrij koud maar Wim Brinkman staat er met een tas, om al onze boventallige kleding in ontvangst te nemen en je kan zo tot een minuut voor de start vrij warm blijven. Mooi geregeld!

Het startschot gaat en we lopen bijna twee kilometer in noordwestelijke richting van de Peeskesbult. Gelukkig slaan we net hiervoor rechts af het zandpad in en loopt het over de betonblokken lekker weg. Ik kan aardig in de buurt blijven van een paar atleten van het Argo Top talenten team en dat verbaast me. De eerste 2,5 kilometer gaan in 9,56 minuten en dat is haast te snel. Dat moet ik de volgende 2.5 kilometer ook wat bekopen (5 km. in 20.29 minuten), maar dat is zelfs nog een fractie sneller dan de laatste Boekelder Cross. 

De Drieheuvelenweg is ieder jaar het moeilijkste gedeelte van het parcours en we hebben hier de wind ook nog tegen. Toch haal ik hier zelfs nog een atleet, van het eerder genoemde Top Team, in. Ik moedig haar aan om mee te gaan, maar ze laat een klein gaatje vallen. Als we de laatste kleine beklimming in de bebouwde kom van 's-Heerenberg hebben gehad, is het nog 800 meter dalen naar de finish. Zelf heb je het idee dat je vrij soepel loopt, maar als ik later de videobeelden terug zie lijkt het wel een vertraagde opname. 

Ina loopt haar eerste wedstrijd buiten Aalten en finisht ruimschoots binnen de drie kwartier (44,19 minuten). Ze laat nog bijna 600 atleten achter zich en is dan ook erg tevreden.

1 opmerking:

Jelle zei

Dat is een mooie foto
En dat samen met mijn begeleider