zaterdag 19 september 2015

Verslag van de 1/8 triatlon in Eibergen

Andre Balke heeft alles gegeven
Zaterdagmorgen om half 9 vertrek ik naar Eibergen. Als ik in Eibergen aan kom parkeer ik eerst de wagen en daarna loop ik naar de inschrijving. Bij de inschrijving kom ik Denise van der Donk al tegen. We hebben er allebei veel zin in. De fiets en spullen moeten voor 10 uur geplaatst zijn in de wisselzone. Loop naar de auto en kom daar Cindy Brusse tegen die net haar mooie Trek fiets aan het uitladen is. Zij mocht op het laatst toch nog meedoen omdat zij op de reservelijst stond en er een aantal afmeldingen waren geweest. Cindy zit in dezelfde startgroep als ik. 

We moeten starten om half 11. We praten even met z’n drieën en ik besluit om even 2 kilometer in te gaan lopen. Dan begeef ik me naar het zwembad. We moeten 16 baantjes zwemmen van ca. 30 mtr. Cindy is bij het startschot direct weg en verlaat na dik 6 minuten al het zwembad. Op dat moment ben ik net halverwege. Mijn zwemtijd is 12 minuten, Ben ik tevreden mee. Snel mijn badmuts af en de fiets op. 

De eerste ronde (5km) ging lekker in een tijd van 8:05  (36,3 gemiddeld), de 2e ronde ging iets sneller in 8:04 (36,4),de 3de ronde ging nog iets sneller in 8:00 (36,7 gemiddeld) en de 4de (laatste) ronde iets de druk eraf in 8:03 (36,4 gemiddeld) dit gaf een fietstijd van 33:40. Snel mijn helm afgedaan en mijn loopschoenen aan en weg was ik voor de  loopafstand van 5 km. Het lopen ging lekker ik kon een mooi vlak tempo aan houden van ruim 13 km per uur. Looptijd 22:40. Totaaltijd Triathlon 1.12.30. 

Eindstand 21ste plaats van de 48 mannelijke deelnemers. Bij de dames wist Cindy Brusse te winnen in een tijd van 1:05:39 en werd Denise van der Donk 3de in een tijd van 1:15:39. 

Nu dit erop zit ga ik de volgende uitdaging aan ; De wintertriathlon van Enschede in Maart 2016. Het programma is dan Hardlopen 5km, Fietsen 20km en Schaatsen 10km. Maar eerst nog een paar hardloopwedstrijden ; oa. Halve van Doetinchem, 7Heuvelen en de Montferlandrun.

Klik op de links voor alle uitslagen en de site van de organisatie


Aan het eind van de video (bij 4.30 minuten) komt Andre nog in beeld bij de finish

2 opmerkingen:

Katja zei

Klasse Andre. Toevallig nog interesse om zondag 15 km te lopen? Posbankloop? Goede krachttraining.

André Balke zei

Bedankt Katja. Aanstaande zondag is de 4de AVA baanwedstrijd over 3000mtr. Aanvang 14.00 uur. Dus dat gaat niet lukken.